Branża z Warmii i Mazur chce rozwinąć turystykę biznesową w regionie. W realizacji założonego celu ma pomóc Convention Bureau Masuria. Biuro turystyki biznesowej ma być miejscem pierwszego kontaktu dla organizatorów spotkań i wypromować Warmię i Mazury jako destynacją idealną do organizacji konferencji, szkolenia czy integracji.
Powołanie Convention Bureau Masuria jest odpowiedzią na potrzeby branży turystycznej oraz jak dotąd w oficjalnych raportach niszową na Warmii i Mazurach turystykę biznesową. Specjalistyczny podmiot ma zintegrować branżę, która wspólnymi siłami chce wypromować region jako atrakcyjną destynację do organizacji różnego rodzaju wydarzeń. Do pierwszych zadań CBM będzie poznanie i zaprezentowanie potencjału regionu dla turysty biznesowego między innymi na www.KonferencjeMazury.com oraz wydanie katalogu obiektów turystyki biznesowej.
Region posiada rozbudowaną bazę hotelarską, która jest wykorzystywana głównie podczas letniego sezonu. Atrakcje turystyczne oraz unikatowa przyroda również przyciągają turystów w okresie wakacji. Województwo posiada, więc potencjał by zaistnieć na eventowej mapie Polski. Organizatorzy, którzy chcą zorganizować na Warmii i Mazurach wydarzenie biznesowe muszą kontaktować się z każdym obiektem pojedynczo. Brak jest pośrednika, który skróciłby drogę od zapytania ofertowego do realizacji wydarzenia. Convention Bureau Masuria ma ułatwić tą drogę.
Merytorycznym wsparciem i doświadczeniem tworzenie biura turystyki biznesowej na Mazurach wspiera kierownik Poland Convention Bureau POT Krzysztof Celuch. Convention Bureau Masuria ma bowiem docelowo współpracować z PCB Polskiej Organizacji Turystycznej. Pomysł powstania na Warmii i Mazurach neutralnego pośrednika dla organizatorów spotkań zainicjowała Lokalna Organizacja Turystyczna “Ziemia Mrągowska”, która pozyskała z Ministerstwa Sportu i Turystyki dotację na realizację projektu “Convention Bureau Masuria”.
Chęć udziału w projekcie zadeklarowało wstępnie 35 podmitów z terenu Warmii i Mazur.